Harika İş Fikirlerini Gerçekleştirmenin 10 Yolu
Yeni bir iş kurmak için sık sık harika fikirleriniz oluyor, ancak sonra bunları ikinci kez mi değerlendiriyorsunuz? Bir girişimci olarak, iş fikirleriniz için özellikle yeni başladığınızda, kendinizden şüphe duymanız oldukça yaygındır. Peki fikrinizin risk almaya değer olup olmadığını gerçekten nasıl anlarsınız? Harika iş fikirlerinizi gerçekleştirmenin yolları nelerdir? İşte başlamanız için 10 ipucu:
1. Araştırma
Herhangi bir şeye, özellikle de bir startup’a başlarken, araştırmanızı iyi yaptığınızdan emin olun. Araştırma yapmak kesinlikle en iyi arkadaşlarınızdan biri haline gelecektir. Rakiplerinizden pazarın gereksinimlerine kadar işinizin çeşitli yönlerini göz önünde bulundurun. Bunu kendi başınıza yapamıyorsanız, araştırma konusunda uzmanlaşmış bir ajansla çalışmayı düşünün.
2. Akranlarınızla Konuşun
Fikrinizi en iyi saklanan sır olarak tutmak, girişiminiz için zehirli olabilir. Belki de fikirlerinizin gerçekçi mi yoksa yakında patlayacak bir balon mu olduğunu ölçmek çok önemlidir. Burada, fikirlerinizi meslektaşlarınıza aktarmak size büyük fayda sağlayacaktır. Size orijinal fikirlerinizi geliştirecek farklı algılar ve içgörüler sağlayabilir.
3. Rastgele Sorgulama Yapın
Akranlarınızla konuşup görüşlerini aldıktan sonra bununla yetinmeyin. Hedef kitleniz olduklarını varsayarak rastgele yabancılarla sohbet etmeniz ve ardından fikirlerinizi onlara iletmeniz önerilir. İş fikirlerinizi çok sayıda farklı geçmişe sahip yabancılara iletmek kesinlikle size daha geniş bir bakış açısı kazandırır ve fikirlerinizi mecazi olarak 360 derecelik bir açıdan görmenizi sağlar.
4. Pazarınızı İnceleyin
Kabininizde oturup fikirler üretmeyin, bunun yerine kendinizi doğrudan pazarın içine sokun ve onu inceleyin. Ağınızı genişletin ve pazarın talebini analiz etmeye çalışın. Fikrinizin halihazırda uygulanıp uygulanmadığını kontrol edin ve ayrıca fikrinizin iyileştirme kapsamlarını kontrol edin. Fikrinizi titizlikle incelemek ayrılmaz bir parçadır.
5. Sorunu Değerlendirin
Her zaman girişiminizin çözeceği sorunu hesaba katın. Girişim fikrinizin çözeceği bir sorun olmadığını düşünüyorsanız, muhtemelen yönünüzü yeniden düşünmek istersiniz. Herhangi bir girişim, bir veya daha fazla sorunu çözebilecek kadar yetenekli olduğunda ivme kazanır.
6. İş Fikirlerini Test edin
Enerjinizi ve zamanınızı belirli bir fikri geliştirmek için harcadıysanız, bunu küçük bir grup üzerinde test etmeyi deneyin. Belki bir web sitesi oluşturabilir ve geri bildirimlerin yanı sıra trafik oluşumunu da analiz edebilirsiniz. Bu, herhangi bir işletme için gerekli olan kritik geri bildirimleri içeren bir pilot anket gibi hareket edecektir.
7. Arz ve Talep
Girişiminizin ele aldığı çözümün gerçekten talep görüp görmediğini anlamanız önemlidir. Belki fikriniz kulağa harika geliyor ama gerçekten talep gören bir çözüm mü? Yoksa halihazırda mevcut alternatifler mi var? Bunu ayrıntılı olarak düşünün. Eğer talep düşükse ve siz bunu yaratamıyorsanız o zaman bu iş fikirlerini hayata geçirmenin bir anlamı yoktur.
8. Yatırım
Hiçbir girişim, kendisine sermaye yatırımı yapılmadan gelişemez. Fikrinizi gerekli yatırıma göre değerlendirmek de birçok açıdan hayati önem taşır. Arazi ve işgücü gibi şeylere ne kadar yatırım yapmanız gerektiğine karar verdikten sonra yatırımın geri dönüşünü de hesaplamanız gerekir. Başlangıç fikriniz, ancak yatırım getirisinin yatırdığınız miktarı aştığını görebildiğiniz takdirde kaynaklarınıza değer.
9. Yaklaşımınızda Fütürist Olun
Belki şu anda fikriniz parlak ve uygulanabilir görünüyor ama bundan beş yıl sonra ne olacak? Söz konusu bir organizasyon yaratmak olduğunda, görüşlerinizin ve algılarınızın fütüristik olması gerekir. Sadece kısa vadeli değil, uzun vadeli planlar yapın. Burada düşünülebilecek en iyi örneklerden biri e-ticaretin, arkadaşlık uygulamalarının, online rezervasyon uygulamalarının ve benzerlerinin evrimi olabilir.
10. Doğru Yer ve Doğru Zaman
Fikriniz doğru yerde ve doğru zamanda ortaya çıkmazsa kesinlikle işe yaramaz. Fikrin başarısı söz konusu olduğunda doğru yer ve zaman çok önemli bir rol oynar. Fikriniz harika ve bir milyon dolar değerinde olabilir, ancak yanlış zamanda piyasaya sürülür ve müşteriye hedeflenirse, sansasyonel bir hit olma şansı neredeyse yok denecek kadar azdır.
İş fikirleri odaklı bu içeriğimizi beğendiyseniz sizi Girişimcilik kategorisindeki diğer yazılarımızı okumaya davet ediyoruz.